Orase infratite și partenere

Sighişoara a obţinut de-a lungul timpului datorită celor două influenţe ale minorităţilor, a germanilor şi a ungurilor, un caracter multicultural unic şi cu aceasta şi o deschidere către alte oraşe europene.

 Multiculturalitatea Sighişoarei, adaptată la ideile fundamentale ale Consiliului Europei a dat naştere unei deschideri inedite, către alte state europene, concretizată prin înfrăţiri urbane, care constituie un proiect pilot fundamental de integrare europeană. 

 

Nr.crt
Tipul de relaţii
Localitatea
Ţara
Hotărârea Consiliului Local
Nr. şi data documentului
1.
Înfrăţire
Blois
Franţa
54 / 26.10.1995
Protocol de înfrăţire - 1995
2.
Înfrăţire
Città di Castello
Italia
16 / 29.02.2000
Protocol de înfrăţire - 2000
3.
Înfrăţire
Kiskunfélegyháza
Ungaria
32 / 29.03.2001
Protocol de înfrăţire - 2001
4.
Înfrăţire
Dinkelsbühl
Germania
150/25.10.2005
Protocol de înfrăţire - 2006
5.
Înfrăţire
Zamosc
Polonia
97/26.07.2007
Protocol de înfrăţire - 2007
6. Înfrățire Sozopol Bulgaria 152/26.09.2013 Protocol de înfrățire - 2013
7. Înfrățire Raska Serbia 69/27.03.2014 Protocol de înfrățire - 2014
8.
Parteneriat
Baden
Elveţia
Scrisoare de intenţie
1990
9.
Parteneriat
Neu Isenburg
Germania
Scrisoare de intenţie
1980
10.
Parteneriat
Regiunea Thun
Elveţia
Scrisoare de intenţie
1990
11.
Parteneriat
Tabor
Cehia
Scrisoare de intenţie
2001
12.
Parteneriat
Castel Viscardo
Italia
Scrisoare de intenţie
2001
13.
Parteneriat
Ptuj
Slovenia
Scrisoare de intenţie
2007
14. Parteneriat Samokov Bulgaria Scrisoare de inteție 2011
15. Parteneriat Siguenza Spania Scrisoare de intenție 2011
16. Parteneriat Districul Wujiang, Orașul Suzhou, Provincia Jiangsu Republica Populară Chineză Scrisoare de intenție 2019

 

Multiculturalitatea Sighişoarei se reflectă şi în relaţiile cu diferite oraşe din Europa în cadrul cărora se desfăşoară de foarte mulţi ani schimburi de experienţă prin intermediul instituţiilor de învăţământ. Aceste schimburi de experienţă oferă posibilitatea participanţilor de a cunoaşte alte realităţi decât cele care le sunt familiare, de a descoperi civilizaţii şi culturi europene, de a-şi dezvolta abilităţile de comunicare în alte limbi străine.

vwAllChildrenMenuAsc
Page Reader
Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud