INFORMARE referitoare la termenul de eliberare a actelor de identitate și posibilitatea obținerii acestora într-un termen mai scurt

INFORMARE

referitoare la termenul de eliberare a actelor de identitate și posibilitatea obținerii acestora într-un termen mai scurt

TERMEN LEGAL: Potrivit art. 14 alin (8) din O.U.G. nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui act de identiate este de până la 30 de zile, termen care poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului.

 TERMEN EFECTIV: La nivelul serviciului nostru, termenul pentru soluționarea unei cereri este de 10 zile lucrătoare calculate de la data înregistrării.

 POSIBILITATEA REDUCERII TERMENULUI:
Dacă cetățeanul se află într-o situație deosebită ce poate justifica solicitarea eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit (exemplu: motive medicale, deplasare urgentă în altă localitate sau în alt stat, susținerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operațiuni bancare/notariale, alte cazuri temeinic justificate din care rezultă caracterul urgent)  la solicitarea acestuia, șeful serviciului va analiza și va dispune, dupa caz, măsuri pentru soluționarea în timp util a cererii acestuia.


                                                                                  Șef serviciu,
                                                                           Bîrsan Cristina-Maria

Page Reader
Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud