Sighişoara s-a înscris în Competiţia pentru Capitala Earth Hour 2014

Sighişoara s-a înscris în Competiţia pentru Capitala Earth Hour 2014

 
 
Bucureşti, 14 martie 13 oraşe s-au înscris anul acesta în Competiţia pentru Capitala Earth Hour organizată la nivel naţional de WWF-România, în cadrul campaniei anuale oficiale Earth Hour (Ora Pământului). Oraşele vor organiza luna aceasta, în cadrul concursului, diverse evenimente şi acţiuni care să aducă în atenţia comunităţii locale problemele de mediu şi lucrurile pe care le putem face cu toţii pentru a construi un viitor mai durabil.
 
Oraşele înscrise în Competiţie sunt următoarele: Adjud, Baia Mare, Bistriţa, Botoşani, Brăila, Bucureşti, Craiova, Panciu, Râmnicu Vâlcea, Salonta, Satu Mare, Sighişoara şi Tulcea.
 
Pentru a se înscrie în concurs, oraşele, reprezentate de primării, ONG-uri şi asociaţii locale, instituţii de învăţământ şi de cultură au trebuit să formeze echipe de campanie de minim 3 – maxim 10 membri şi să trimită un Formular de participare până la data de 12 martie. Odată înscrise, echipele locale vor alcătui şi implementa un plan de acţiuni inspirate din tematica de mediu care pot varia de la acțiuni de educație ecologică, (mini) proiecte de cercetare pe specii sau habitate locale în şcoli/licee, ieşiri în natură, observaţii astronomice, la expoziţii pe teme de mediu, conferinţe sau acţiuni de conştientizare şi responsabilizare şi până la evenimente gastronomice cu produse tradiţionale/producători tradiţionali, cu evidenţierea rolului esenţial, dar puţin ştiut pe care aceştia îl au în conservarea naturii în zonele de producţie. La final, oraşul care se va remarca prin acţiuni variate şi cu impact în comunitate şi cu cel mai original program pentru evenimentul final Earth Hour din 29 martie va câştiga titlul de Capitală Earth Hour.
 
De exemplu, în oraşul Tulcea echipa de campanie este formată din Societatea Ştiințifică ORION, Primăria Municipiului Tulcea, mai multe şcoli şi colegii, precum şi Administraţia Biosferei Rezervaţiei Delta Dunării. Aceştia şi-au propus un program bogat care include dezbateri, sondaje şi acţiuni de conştientizare, şezători, jocuri la lumina lumânărilor, lecţii de astronomie şi observaţii astronomice, flashmob şi spectacole de muzică şi poezie.
 
După finalizarea campaniei, oraşele, prin intermediul coordonatorului echipei locale trebuie să trimită organizaţiei WWF-România un rezumat al evenimentelor organizate, într-un Formular standard pus la dispoziţie de WWF, precum şi documente-suport ce dovedesc verdicitatea celor comunicate în Formular. WWF-România va analiza documentaţia şi va desemna în data de 15 aprilie 2014 oraşul câştigător – Capitala Earth Hour 2014.
 
Regulamentul concursului şi alte detalii legate de Competiţie sunt disponibile pe website-ul oficial al campaniei în România: www.ora-pamantului.ro.
 
Programat pentru 29 martie, în intervalul 20.30 – 21.30, Earth Hour™ (Ora Pământului), cea mai mare manifestare voluntară de mediu din istorie, continuă tradiţia stingerii luminilor în mod simbolic, dar se constituie, pentru instituţii, organizaţii şi cetăţeni într-o nouă oportunitate de a-şi arăta preocuparea pentru mediu şi capacitatea de mobilizare. 
 
Earth Hour se sărbătoreşte în România din anul 2009, iar la nivel internaţional din anul 2007, când WWF Australia a organizat prima ediţie a acestui eveniment în oraşul Sydney. În prezent, Earth Hour coalizează o comunitate globală de peste 2 miliarde de oameni.
 
În ultimii doi ani, WWF-România a împins campania un pas mai departe, susținând un mesaj axat pe puterea individului de a-şi schimba propriul comportament, dând astfel un exemplu pozitiv, şi pe nevoia ca instituţiile să acorde o mai mare prioritate şi importanţă proiectelor de mediu, crescând astfel calitatea vieţii pentru oameni. Şi asta deoarece campania globală a intrat în etapa „beyond the hour” („dincolo de Oră”), în care fiecare dintre noi, la nivel individual sau de instituţie/organizaţie/companie, ne putem inspira din acţiunile şi evenimentele ce au loc în contextul campaniei pentru a genera schimbări în bine în mediul în care trăim. De aici sloganul Fiecare dintre noi are puterea de a schimba lumea în care trăim.
 
Astfel, WWF-România a lansat în 2012 Competiţia pentru Capitala Earth Hour, în care primăriile din toată ţara s-au întrecut în proiecte de mediu pentru transformarea oraşelor în locuri mai prietenoase cu oamenii şi resursele naturale. Spiritul civic al cetăţenilor a fost de asemenea pus la încercare, prin implicarea locuitorilor oraşelor finaliste în etapa de departajare. Anul acesta, Competiţia pentru Capitala Earth Hour integrează experienţa primelor două ediţii şi revine într-o nouă formă care să permită implicarea în concurs şi cooperarea între mai multe tipuri de entităţi la nivelul oraşelor.
 
Bistriţa şi Timişoara, Capitale Earth Hour în 2012 şi 2013
 
În 2012, WWF-România a organizat prima ediţie a Competiţiei pentru Capitala Earth Hour, în ideea încurajării iniţiativelor mai ambiţioase în domeniul conservării mediului şi responsabilizării cetăţenilor. În 2012 şi 2013, în etapa finală a concursului în care au intrat de fiecare dată doar 3 oraşe, s-au strâns şi s-au trimis la unităţile locale de reciclare 22 de tone şi, respectiv, 9 tone de PET-uri. Oraşele care au avut cea mai mare contribuţie la aceşti „munţi” de plastic, care altfel ar fi ajuns într-un depozit de deşeuri sau în natură, au fost Bistriţa şi, respectiv, Timişoara. În calitate de Capitale Earth Hour, acestea au găzduit evenimentul oficial la care au luat parte echipa WWF-România, trupe de artişti şi reprezentanţi mass-media şi au beneficiat de promovare la nivel internaţional, prin implicarea echipei Earth Hour Global.
 
Earth Hour zi de zi
 
Earth Hour este un moment bun în care ne putem hotărî să reciclăm, să mergem mai mult pe jos sau cu bicicleta, să facem dușuri mai scurte, să trecem la sursele regenerabile de energie sau să ne schimbăm obiceiurile de consum, bazat mai mult pe nevoi decât pe dorinţe create artificial prin trucuri de marketing şi acordând mai mult loc în coşurile noastre de cumpărături produselor responsabile (tradiționale, ecologice sau certificate FSC, ce atestă provenienţa din păduri gestionate responsabil). Pentru a stimula şi premia aceste mici, dar importante schimbări la nivel individual, WWF-România a lansat şi un concurs pentru cetăţeni în care pune la bătaie un panou solar pentru consum domestic în valoare de 20.000 de euro, iar premiul include şi serviciile de instalare. Mai multe detalii despre acest concurs se pot găsi pe site-ul www.ora-pamantului.ro.
 
Oamenii care doresc mai multe idei de cum pot trăi într-o mai mare armonie cu natura pot consulta lista cu sugestii disponibilă pe website-ul WWF-România, la adresa: www.wwf.ro/ce_poti_face_/traieste_in_armonie_cu_natura
 
 
Pentru a afla noutăţi despre campania internaţională Earth Hour, accesaţi pagina www.earthhour.org.
Pentru mai multe informaţii vă rugăm contactaţi:
Magor Csibi, Director WWF- România, mcsibi@wwfdcp.ro, tel.0730 098 722
Ioana Beţieanu, Coordonator Comunicare WWF-România, ibetieanu@wwfdcp.ro, tel. 0730 098 716
 
Despre WWF (World Wide Fund for Nature)
Înfiinţată în anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. Mai multe detalii la: www.wwf.ro.
Page Reader
Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud